مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 تیر 1401 ساعت 19:022022-07-16اقتصادي

فارس من| صرفه جویی در مصرف موجب کاهش شوری آب قم می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، به دنبال ثبت سوژه ای در فارس من با عنوان مشکل شوری آب قم کی حل می شود؟ ، به سراغ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم رفته ایم تا از جزییات بیشتر این مشکل و راهکار رفع آن آگاه شویم.

حسن بختیاری در گفت وگو با خبرنگار فارس، کاهش بارندگی ها را یکی از علل تنش آبی استان قم دانست و بیان کرد: ورودی سدکوچری 50 درصد کاهش داشته و این ما را با محدودیت آبی مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چالش اصلی استان افزایش شوری آب در شبکه است، اضافه کرد: کاهش سهم قم از سدکوچری و رشد مصرف آب به دلیل افزایش دمای هوا، دلیل استفاده از منابع زیرزمینی برای تأمین بخشی از آب شهر است و این عامل افزایش شوری آب شهری را به دنبال داشته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم ابراز کرد: شوری آب چاه ها باعث شده در چند ماه گذشته شاهد افزایش شوری آب در شهر باشیم اما اعلام می کنیم که آب شبکه استانی از نظر بهداشتی و سلامتی دارای استانداردهای لازم است.

وی تصریح کرد: برای افزایش کمی و کیفی آب در تابستان، نیازمند افزایش برداشت از سدکوچری هستیم و هرچه در مصرف آب صرفه جویی شود، همان قدر برداشت از چاه ها کمتر شده و شوری آب استان نیز کاهش پیدا خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| صرفه جویی در مصرف موجب کاهش شوری آب قم می شود

فارس من| صرفه جویی در مصرف موجب کاهش شوری آب قم می شود